• W 1 klasie jest już bardzo późno, aby rozpocząć naukę czytania. Dzieci powinny zacząć uczyć się czytać przed 5 rokiem życia.
  • Nauka czytania powinna wyglądać inaczej niż w szkole i mieć formę zabawy, która wyzwala mnóstwo entuzjazmu.
  • Dzieci uczone w ten sposób lubią czytać, a kiedy idą do szkoły świetnie sobie radzą. Nie mają problemów z nauką i są uważane za zdolne.
  • ma kłopoty z matematyką (lub wręcz przeciwnie, chce rozwijać matematyczne zdolności)
  • Osoby, które nauczyły się czytać przed pójściem do szkoły czytają znacznie szybciej i z większym zrozumieniem niż osoby, które nauczyły się czytać w szkole. To tzw. „szybkie czytanie”.

W Akademii Nauki w formie zabawy uczymy czytać dzieci już od 3 roku życia! Dodatkowo poprzez eksperymenty naukowe podsycamy ich naturalną ciekawość świata.

Zapraszamy także do wypróbowania naszych zajęć rozwijających talent matematyczny dla 5 i 6-latków

Jakie dokładnie zajęcia oferujemy?

MAŁY ODKRYWCA
Zaczarowany Zajączek

dla dzieci w wieku 3 i 4 lata

Celem zajęć jest łagodne wprowadzenie dzieci w świat nauki i wiedzy oraz zbudowanie naturalnych podstaw czytelniczych.

Podczas zajęć maluchy otrzymują tajemnicze listy od Zaczarowanego Zajączka i przeżywają przygody, o których później czytają w specjalnie przygotowanych książeczkach.

Bawią się wyrazami, wyrażeniami i literkami, dzięki czemu z radością i bez wysiłku uczą się czytać.  Wykonują także wiele eksperymentów naukowych, zaspokajając swoją olbrzymią ciekawość świata. 

MAŁY ODKRYWCA
Bezludna Wyspa

dla dzieci w wieku 5-6 lat

Program przygotowany specjalnie na potrzeby 5 i 6-latków, którzy za chwilę postawią pierwsze kroki w szkole. Jego głównym celem jest nauka czytania przez zabawę.

Podczas zajęć dzieci bawią się w podróżników. Przeżywają przygody, o których później czytają w swoich książeczkach. Ich pierwsze kroki na „ścieżce czytania” kojarzą się z zabawą i przyjemnością, dlatego mali absolwenci naszych kursów, bardzo lubią czytać, a to zawsze przekłada się na lepiej rozwiniętą wyobraźnię, pamięć i koncentrację. To nie przypadek, że najlepsi uczniowie w szkole najlepiej czytają.
Uczestnictwo w programie oprócz nauki czytania rozwija również cechy takie jak poczucie własnej wartości, optymizm, czy entuzjazm, które są niezbędne, żeby dobrze radzić sobie w szkole. Maluchy wykonują mnóstwo eksperymentów, które wzmacniają naturalną ciekawość świata.

MAŁY ODKRYWCA
Kosmopiraci

dla dzieci w wieku 6-7 lat

Program „Kosmopiraci” został stworzony z myślą o 6-latkach, które już wkrótce rozpoczną szkolną przygodę.

To fascynująca podróż przez świat liter, książek i eksperymentów, podczas której dzieci uczą się czytać metodą Zaangażowania Emocjonalnego. Zajęcia mają formę gry przygodowej – maluchy wcielają się w odkrywców Ziemi i kosmosu, przeżywają przygody, o których później czytają w specjalnie przygotowanych książeczkach.

Kurs rozwija nie tylko umiejętność czytania, ale też sprawność manualną, logiczne myślenie, koncentrację i wyobraźnię. Eksperymenty uczą wnioskowania i rozbudzają ciekawość świata. Zajęcia pełne ruchu, dramy i współpracy wzmacniają poczucie własnej wartości i przygotowują dzieci do nauki w szkole w atmosferze zabawy, radości i sukcesu.

Zabawa w czytanie Metodą Zaangażowania Emocjonalnego

To coś czego Twoje dziecko nie doświadczy w przedszkolu. Maluchy przeżywają przygody, o których później czytają w specjalnych książeczkach, dzięki temu chętnie po nie sięgają. Metoda ta pozwala nauczyć się czytać z radością i bez wysiłku i to od razu całymi wyrazami. To zupełnie inna metoda niż wykorzystywana w szkole metoda głoskowa, która sprawia dzieciom trudność i zniechęca je do czytania. 

Eksperymenty naukowe rozwijające myślenie i ciekawość dziecka

Dzieci lubią zadawać trudne pytania – “dlaczego muszę myć zęby, dlaczego samolot lata, a ptak unosi się w powietrzu? Po co mi ciepła czapka?”. Podczas eksperymentów maluch sam się o tym przekona. Dzięki eksperymentowaniu dzieci rozwijają umiejętność dedukcji, przewidywania i myślenia. Przygotuj się na to, że Twoje dziecko nie raz zaskoczy cię swoją wiedzą na temat otaczających nas zjawisk!

Rozwojowość i poczucie własnej wartości

Podczas zajęć dzieci uczestniczą w specjalnych zabawach i ćwiczeniach, dzięki którym rozwijają swoją inteligencję, a poczucie ich wartości wzrasta. Zaplanowaliśmy również zajęcia stacjonarne i webinary online, na których rodzice dowiadują się jak umiejętnie wspierać swoje dziecko w rozwoju emocjonalnym. 

Gry integracyjne i dramy

Twoja pociecha będzie chętnie i z zainteresowaniem uczestniczyć w zajęciach przede wszystkim dlatego, że cały czas świetnie się będzie bawić. W Akademii Nauki nowych umiejętności dzieci uczą się w sposób naturalny – niejako “przy okazji” zaprojektowanych przez nas zabaw i gier. Podczas kursu dzieci otrzymują tajemnicze listy, które inspirują je do przeprowadzania badań i eksperymentów. 

Mali Mistrzowie Matematyki – Matematyczne Elfy

Pokażemy Twojemu dziecku, że matematyka może być fascynująca i ciekawa, jeszcze zanim zrazi się do niej przez podręcznikową i nudną formę nauczania jej w szkole. 

Celem zajęć jest wykształcenie w maluszkach wyobraźni oraz intuicji matematycznej. Na zajęciach uczymy również samodzielnego myślenia, rozwiązywania problemów oraz dostrzegania regularności. 

Zaczynamy od prostych zadań, stopniowo odkryjąc tajemnice większych liczb, dodawania, odejmowania, a nawet mnożenia.

Dzieci wcielą się w role Matematycznych Elfów, które ratują świat przed utratą matematycznych zdolności. 

Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie podzielone jest na dwa bloki po 45 minut.

W powszechnym mniemaniu uzdolnienia matematyczne są rzadkie. Jednak przeczą temu wyniki badań zrealizowane w ramach programu „Dziecięca matematyka”. Wynika z nich, że więcej niż połowa dzieci przedszkolnych w Polsce z łatwością nabywa umiejętności matematyczne i posiada matematycznie ukierunkowany umysł.

Niestety według tych samych badań, już po kilku miesiącach nauki szkolnej, dzieci przestają manifestować swoje uzdolnienia. Oznacza to, że talenty matematyczne dzieci nie są umiejętnie rozwijane.

W Akademii Nauki korzystamy ze sposobu nauki matematyki, opracowanego dla dzieci na Uniwersytecie Harvarda przez Roberta i Ellen Kaplanów, wykładowców matematyki. Ich metoda – Math Circle, wspaniale rozwija talenty matematyczne u dzieci. Uczy samodzielnego, nieschematycznego myślenia oraz rozwija wewnętrzną logikę. 

Przyjdź z dzieckiem na bezpłatną lekcję pokazową i wypróbujcie nasze zajęcia. 

Jak wyglądają nasze zajęcia?

Kursy Mały Odkrywca i Mali Mistrzowie Matematyki składają się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu.
• Zajęcia dla dzieci w wieku 3-4 lata trwają 1 godzinę i 15 minut (w tym krótka przerwa).
• Zajęcia dla dzieci w wieku 5-6 lat trwają 1 godzinę i 45 minut (w tym krótka przerwa).
• Zajęcia dla dzieci w wieku 6-7 lat trwają 1 godzinę i 45 minut (w tym krótka przerwa).

Kursy w każdej grupie wiekowej obejmują 28 spotkań.

od tego roku jesteśmy na rynku
oddziałów Akademii Nauki istnieje w Polsce
kursantów tygodniowo uczy się we wszystkich oddziałach w Polsce
  • W wieku przedszkolnym kształtują się najważniejsze funkcje umysłowe, a dzieci mają ogromną łatwość uczenia się. Potrzebują jednak odpowiedniego wsparcia w rozwoju.
  • Przedszkolaki uczone czytania i matematyki przez zabawę w przyszłości w szkole czytają i liczą dużo sprawniej niż rówieśnicy i nie mają problemów z nauką

Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ zdolność do błyskawicznej nauki niestety nie trwa wiecznie. Kiedy 7-latek idzie do szkoły jego mózg nie tworzy już nowych struktur tak szybko, jak w wieku przedszkolnym. Dlatego dzieci, które nauczyły się czytać i liczyć przed pójściem do szkoły robią to dużo lepiej. Nauczyciele traktują je jako zdolne i mogą dawać im dodatkowe zadania, co jeszcze bardziej rozwija ich intelekt!  Wszystko to sprawia, że lubią chodzić do szkoły i dobrze się w niej czują.

  • Nasze zajęcia to doskonałe przygotowanie do nauki w szkole, która dzięki fascynacji światem nauki będzie przyjemnością.
  • Przedszkolaki, które potrafią czytać i samodzielnie rozwiązywać problemy matematyczne mają poczucie, że potrafią robić „coś extra” i czerpią z tego dużo radości.
  • Podczas zajęć dzieci uczą się współpracy innymi (a wszystko to poprzez gry i zabawy).
  • Dobrze radzi sobie w szkole.
  • Potrafi sprawnie czytać i efektywnie się uczyć.
  • Wie jak sobie radzić ze szkolnym stresem.
  • Lepiej się koncentruje.
  • Potrafi współpracować w grupie i buduje postawę „poradzę sobie”.
  • Odnajduje motywację i entuzjazm, by rozwijać swoje zainteresowania i pasje.

Lubi matematykę i ma rozwiniętą inteligencję matematyczną na bardzo wysokim poziomie.

Rozumie podstawy i dlatego dobrze rozwiązują też trudniejsze zadania.

Samodzielnie odrabia zadania domowe.

Potrafi logicznie
i samodzielnie myśleć.

Przyjdź z dzieckiem na bezpłatną lekcję pokazową i wypróbujcie nasze zajęcia. 

Każdy z nas doświadczył tego, że bardziej lubił te lekcje w szkole, które prowadzone były przez sympatycznych, pełnych energii nauczycieli, którzy potrafili zarażać swoją pasją.

Dlatego nasz zespół, to ludzie mający pasje, talenty i bogate zainteresowania, twórczy, kreatywni, wychodzący poza schematy. Są to osoby, które uwielbiają się uczyć, rozwijać swoje możliwości i, co najważniejsze, potrafią inspirować do tego dzieci i młodzież.

Przyjdź z dzieckiem na bezpłatną lekcję pokazową i wypróbujcie nasze zajęcia. 

Co mówią uczestnicy naszych kursów o Akademii Nauki?

Oddział Akademi Nauki Białystok znajduje się w samym centrum przy ulicy Legionowej 14/16. Możesz się z nami skontaktować:

telefonicznie: 512 015 152
mailowo: bialystok@akn.pl

Każde dziecko może BEZPŁATNIE przetestować nasze zajęcia podczas lekcji pokazowej. Wypełnij formularz niżej, aby zarezerwować miejsce podczas Dni Otwartych

  • Otrzymasz RABAT za wczesny zapis na kolejny rok szkolny oraz gwarancję bezkosztowej rezygnacji i zwrotu zaliczki po pierwszych zajęciach jesienią!
  • Twoje dziecko samo oceni, jak bardzo podobają mu się zajęcia.
  • Poznasz trenerów, którzy uczą dzieci w Akademii Nauki.
  • Zobaczysz miejsce, w którym odbywają się zajęcia.
  • Sprawdzisz, jak wygląda dojazd do Akademii.
  • Otrzymasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.
  • BEZPŁATNEJ, niezobowiązującej lekcji pokazowej,
  • najlepszej oferty cenowej, dostępnej tylko w czerwcu
  • możliwość bezkosztowej rezygnacji i zwrotu zaliczki po pierwszych zajęciach jesienią.

Nauczenie czytania nie jest celem. Celem jest zabawa w czytanie, co sprawia, że w mózgu dziecka tworzą się połączenia neuronowe, które sprawiają, że dzieci w przyszłości lubią czytać i nie mają z czytaniem problemów w szkole. Dzięki temu nie mają też problemów z nauką więc przeżywają w szkole dużo mniej stresu niż dzieci, które idą do szkoły i dopiero zaczynają uczyć się alfabetu.

Jedynym zajęciem dziecka w wieku przedszkolnym jest ZABAWA. Dziecko może z równym zaangażowaniem bawić się w czytanie jak bawi się lalkami czy samochodami, jeżeli odpowiednio to zorganizujemy 😊

Paradoksalnie sporo dzieci idzie do szkoły z umiejętnością czytania. Nauczyciele są przygotowani na takie sytuacje i dają dzieciom dodatkowe zadania – co jeszcze bardziej rozwija ich intelekt! Poza tym, dzieci które idą do szkoły i potrafią czytać są traktowane przez nauczycieli jako zdolne. Nauczyciele lubią mieć takie dzieci w klasie, bo wtedy mogą poświęcić więcej uwagi tym, którzy dopiero uczą się alfabetu.

Dzieci uwielbiają eksperymentować. Badania dzieci w Kilonii jasno wykazały, że 90% dzieci wybierało zajęcia z eksperymentami naukowymi jako najciekawsze.

Dlaczego? Bo dzięki eksperymentowaniu dzieci otrzymują odpowiedzi na pytania, które są dla nich niesamowicie ciekawe. Co więcej, badania te wykazały, że dzieci po roku zajęć potrafiły odtworzyć 80% eksperymentów a 50% z nich, rzetelnie wytłumaczyć.

To eksperymenty naukowe robione z dzieckiem w wieku przedszkolnym, niesamowicie rozbudzają ciekawość poznawczą dziecka. A ciekawość, uważana jest za jedną z cech, które sprawiają, że dzieci dobrze się uczą i nie zrażają się porażkami.

Nie. Dzieci mają treningi na zajęciach, które już pozwolą zobaczyć efekty. Natomiast każdy trening dodatkowy sprawia, że dziecko szybciej widzi rezultaty, co motywuje do zabaw w czytanie w domu. Jeżeli w tygodniu dziecko zrobi jeden trening, to już będzie świetnie, dwa – rewelacyjnie. Trzy treningi to już doskonały wynik!

Oczywiście trenerzy na zajęciach dysponują systemem motywacyjnym i są dzieci, które trenują codziennie, ale nie jest to wymagane.

To bardzo ważne pytanie.

Nasze zajęcia mają dużą dynamikę i tylko część czasu dzieci spędzają w ławce. Każde spotkanie jest bardzo różnorodne i nie ma na nich miejsca na nudę. Dużo zabaw i aktywności dzieje się na dywanie. Dzieci przeprowadzają  eksperymenty naukowe, grają w przygodową grę RPG, wykonują ćwiczenia gimnastyczne, bo one budzą potencjał mózgu.

Najlepiej jednak przyjść na lekcję pokazową, żeby dziecko mogło samo przekonać się, czy ta dynamika zajęć jest wystarczająca, żeby je zaangażować.

Warto, żeby dziecko w dniu zajęć nie jadło słodyczy, to często pozwala mu się dłużej skupić.

Zdecydowanie tak, bo jednym z elementów kursu są techniki mindfulness, które odprężają i budują poczucie wartości dzieci. Poza tym, porażki są warunkiem uczenia się – nie można nauczyć się czegoś, bez ponoszenia porażki, więc na zajęciach jest dużo pogadanek na ten temat a cały kurs prowadzony jest w atmosferze całkowitej akceptacji.

Dzieci bardzo szybko przestawiają się na ten sposób myślenia, więc jak najbardziej, te zajęcia będą łagodzić napięcia dziecka związane z ponoszeniem porażek.